Rozpoczęliśmy spotkania z uczniami zdolnymi – uczestnikami projektu „TalentON II – opracowanie standardu diagnozy psychologiczno-pedagogicznej ucznia zdolnego”, które w początkowym etapie służą identyfikacji poziomu zachowań znamionujących określony typ uzdolnień, a także poznanie potencjalnych deficytów i zmapowanie najmocniejszych stron uczniów – „katalizatorów” rozwoju talentów.
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna odbywa się w oparciu o opracowany, autorski model KOPUZ – Kompleksową Ocenę Potencjału Ucznia Zdolnego. Na podstawie KOPUZ zostanie opracowany program i plan wsparcia w formie indywidualnego profilu funkcjonalnego danego ucznia zdolnego – uczestnika projektu TalentON II.
Spotkania uczniów z ekspertami projektu TalentON II odbywają się w Centrum Diagnozy Ucznia Zdolnego Fundacji PAN, które mieści się w budynku Lubelskiego Domu Technika NOT w Lublinie.
Kolejny etap rekrutacji uczniów zdolnych jest przewidziany na wrzesień 2024 roku. O szczegółach poinformujemy w oddzielnym komunikacie.
Więcej informacji o projekcie TalentON II znajduje się na stronie projektu [diagnozaucznia.pl].
Projekt „TalentON II – opracowanie standardu diagnozy psychologiczno-pedagogicznej ucznia zdolnego” jest finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”. Numer umowy: NdS-II/SN/0071/2023/01.